فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از متن فایل :
تجربیات مدون آموزشی بررسی نحوه تاثیر مدیریت معلم در جریان یاددهی و یادگیری
اقدام پژوهی بررسی نحوه تاثیر مدیریت معلم در جریان یاد دهی و یادگیری
چكيده :
انگيزش از مباحث اساسي سازمان و مديريت و به ويژه مديريت در آموزش و پرورش است . ميزان كوشش و فعاليت هر فرد در سازمان به ميزان انگيزش او بستگي دارد . مطالعه انگيزش ، كوششي براي شناخت و پاسخ به چراهاي رفتار است . اين كه چرا انسان ها رفتارهاي متفاوتي دارند و چرا يك معلم و دانش آموز خود را با ميل ، رغبت ، پشتكار ، جديت و به هنگام انجام مي دهد و دانش آموز يا معلم ديگر براي انجام دادن حداقل كار بايد تحت فشار قرار گيرد ، از مباحث انگيزش است .هدف اصلي اين مقاله ، شناخت نيازها و رفتار انسان در درون سازمانهاي آموزشي است . كوشش بر اين است كه رفتار از جنبه هاي فطري انسان تفسير شود و راه هاي برانگيختن كاركنان با تكيه بر همين نيازها مورد بررسي قرار گيرد . اين مطالعه راهي به سوي شناخت شخصيت و استعدادهاي خود و ديگران و تكامل آنهاست .با اين شناخت مي توان زمينه هاي تأمين نياز ها و شكوفايي استعداد ها را فراهم ساخت و در نهايت ، سبب رضايت و خشنودي معلمان ، دانش آموزان و كاركنان محيط هاي آموزش شد .
کلید وازه : شکوفایی – یاددهی - یادگیری
مقدمه :
توانايي اداره كلاس و ايجاد رفتار مطلوب در دانش آموزان ، بخش مهمي از كار هر معلم و كلاس و زمينه ي مناسبي براي يادگيري است . به نظر مي رسد معلم براي اداره ي مطلوب و منظم كلاس درس به دو مهارت نياز دارد :
1-برقراري ارتباط مؤثر و مثبت با دانش آموزان .
2- مديريت كلاس .
اين دو مهارت باعث تسهيل امر آموزش و كاهش رفتارهاي نامطلوب دانش آموزان مي شود . جو كلاس در هر شرايط بر نگرش دانش آموزان نسبت به مدرسه مطالعه ، تحصيل و حتي خود پنداري آنها تاثير مي گذارد .
توصيف وضعيت موجود :
اینجانب ، دارای مدرک فوق دیپلم ادبیات فارسی ، مدت است که در ارگان مقدس آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستم . در سال جاری نیز بعنوان معاون دبیر مدرسه مشغول به خدمت هستم .
در بعضي مواقع از رفتارهاي دانش آموزان در كلاس درس چنين استنباط نمي شود كه برخي معلمان در شيوه ي ياددهي مطالب درسي از جمله نحوه ي بيان ارائه ي درس توضيح مفاهيم درسي و ارتباط دادن آنها مشكل دارند . حتي از ميان اين معلمان افرادي نيز وجود دارند كه مفاهيم درسي را بيش از حد نيز مطرح مي كنند ، اما دانش آموزان در شيوه ي يادگيري مطالب درسي آنها دچار مشكل مي شوند . به عبارت ديگر نمي توانند درس مورد نظر را خوب ياد بگيرند .
اقدام پژوهی بررسی نحوه تاثیر مدیریت معلم در جریان یاد دهی و یادگیری
نظرات شما عزیزان: